דברים שחשוב לבדוק לפני שבוחרים שירותי סיעוד
לאור מקרים אשר נחשפים מעת על התנהגות לא נאותה
של מטפלים סיעודיים כלפי אנשים מבוגרים יש לבדוק בשבע עיניים את כל הנושא של
שירותי סיעוד, כדי לא לבצע טעויות העלולות לגרום לעוגמת נפש רבה לאנשים מבוגרים
וחסרי ישע.
שירותי סיעוד
השלב הראשון הוא קבלת המלצה על חברת הסיעוד
מאנשים אשר נזקקו לשירותיהם והיו מרוצים הן מההתנהלות עימם והן מהעובדים שהגיעו
דרכם.
מי שאינו מכיר זאת ממשפחות קרובות או מחברים,
יכול לחפש באתרי האינטרנט השונים חוות דעת, המלצות או דיס המלצות על כל חברה
העוסקת בתחום זה ועל העובדים שלהם כמו שניתן לקרוא
כאן.
לאחר קבלת ההחלטה לאיזו חברת סיעוד לפנות, הם
ימליצו למשפחה להיפגש עם שניים או שלושה מטפלים ספציפיים אשר מתאימים לטיפול באדם
מבוגר זה בהתאם לבעיות הבריאותיות שלו והעובדה שהם דוברים את אותה השפה.
חשוב להיפגש עם המועמדים הללו, להתרשם מאישיותם,
שיספרו על מקומות שבהם עבדו, איך תפקדו בכל מצב אצל האנשים הללו וכל מידע רלוונטי.
יש לשאול גם מדוע הם עזבו, אם המשפחה הייתה מרוצה מהם אך החליטה להעביר את הקשיש
למוסד סיעודי או שהוא חלילה נפטר.
יכולים להיות גם מצבים שהמשפחה לא הייתה מרוצה
ממטפל ספציפי ולכן ביקשה מהחברה להחליף אותו. זהו מקרה אקוטי ויש להבין במדויק מה
הוביל להליך זה, מדוע המשפחה ביצעה צעד זה. בהתאם למידע על כל המועמדים תחליט
המשפחה מיהו המטפל אשר נראה להם הטוב ביותר, שיעניק טיפול הולם ומכובד לבן המשפחה
וימלא את תפקידו על הצד המקצועי ביותר.
בחירת שירותי הסיעוד
העניין המרכזי בנושא שירותי
סיעוד לקשישים הוא
שתהיה תקשורת מצוינת בין המטפל למטופל כך שהוא יסייע לו לאורך כל הדרך בכל צורך
ובקשה.
מעבר לכך, אמורה להיות תקשורת טובה גם עם הנהלת
החברה, כדי שיהיה אפשר לפנות אליהם בכל בקשה הקשורה לאדם המבוגר, כדי שיעבירו
הנחיה מתאימה למטפל לגבי בקשות ספציפיות של המשפחה כמו לדוגמה הכנת מזון מסוים,
טחינת מנות האוכל, הקפדה על שתייה, מתן תרופות, קבלת מרשמים וכל צורך אחר.