הגברת האמינות החברתית: איך להפוך את הקהל ללקוחות בהנאה ובקלות?

תחשבו על זה רגע. כשאתם רוצים לקנות משהו, האם אתם באמת מחפשים מפרטים טכניים? או שאולי אתם מעדיפים להסתכל על מה שאנשים אחרים חושבים, עושים או ממליצים? זה בדיוק הקסם של האמינות החברתית, או בשמה המקצועי – Social Proof. בעולם שבו כל אחד יכול להיות מומחה עם קליק בעכבר, האמינות החברתית היא המפתח להצלחה אמיתית. בואו נדבר איך עושים את זה כמו שצריך, בלי לשעמם ולגרום לאנשים לקפוץ על ההזדמנות.

איך אמינות חברתית משנה את כל המשחק בלי שתשימו לב?

כשאתם חושבים על Social Proof, תחשבו על ההמלצה הכי טובה שקיבלתם מחבר טוב, או על הכוכבים בגוגל שלא הפסיקו לציין כמה מוצר כזה טוב. זה לא רק מסובך למדוד במדויק, זה כלי שעובד על העיקרון הכי פשוט בעולם – אנחנו תולעים חברתיות. אנחנו מחפשים אינדיקציה ממישהו אחר לפני שאנחנו משקיעים את הכסף או הזמן שלנו.

אבל לא מספיק רק שיש מלא המלצות, צריך שהקהל שלך ירגיש שזה אמיתי, נגיש ולא מרוחק. אז מה עושים?

4 דרכים פשוטות להביא אמינות חברתית לעסק שלך והפוך לקסם שמושך קהל

– להראות תוצאות אמיתיות – סיפורי הצלחה הם המפתח. זה ממש לא משנה אם זה לקוח שמספר איך השירות שלך שינה לו את החיים או נתונים שמראים תוצאות בשטח. אל תסתפק בפשטות, תספר סיפור אמיתי עם פרטים קטנים שיכניסו את הקוראים לראש של הלקוח שלך.

– המלצות וסקירת לקוחות – לא סתם אנשים משאירים ביקורות טובות. ההמלצות הם כמו חבר טוב שכבר בדק את המוצר בשבילכם וממליץ בחום. גם אם יש לכם מוצרים דיגיטליים או שירות – תבקשו ממנו לקבל ביקורות, תציגו אותן בדרך פשוטה ונגישה. הכירו שירות חשוב של YouHoo קידום ביקורות בגוגל.

– מספרים זה לא שקרים – תראו כמה לקוחות נרשמו, כמה אנשים השתמשו בשירות שלכם ואפילו כמה זמן לקוחות נשארים אצלכם. כשמספרים גדולים מופיעים, זה מקרין בטחון ותורם לאמינות.

– הפכו את הקהילה לקהילה אמיתית – מחקרים מראים שקהילות סביב מותגים ומוצרים מחזקות את הקשר והאמינות. השקיעו בנוכחות פעילה ברשתות חברתיות, תנו מענה מהיר, תעודדו שיח ושתפו תוכן מעניין שלא רק מפרסם אלא גם מחזק קשרים.

למה זה לא עובד לבד? תחשבו על זה כמו על מדע חברתי

אמינות חברתית לא נולדת בגאפ. היא צריכה להיבנות בזהירות, בשיתוף של אנשים אמיתיים, והכי חשוב – בעקביות. אפילו ראש קטן של המלצה לא אמורה להיות מזוייפת או מתוכננת באופן שנראה לא טבעי. אנשים מרגישים כשמשהו מלאכותי, וזה מוריד מיד את האמינות.

אבל אם מיישמים את הכללים באופן נכון… במילים פשוטות – הקהל שלך כבר מחפש אותך.

5 שאלות נפוצות על אמינות חברתית וחווית לקוח מושלמת:

– מה אם אין לי לקוחות? איך מתחילים לבנות אמינות חברתית?  

  התשובה היא פשוטה: התחילו ממעגלים קטנים – חברים, משפחה, התנדבו לתת שירות ללא תמורה ראשונית כדי לקבל המלצות ראשונות.

– האם חייבים להשתמש בביקורות של לקוחות?  

  לא בהכרח, אבל זה אחד הכלים החזקים ביותר. אפשר גם להשתמש בתוכן שנותן ערך כמו מחקרים, המלצות של מומחים וכדומה.

– האם אמינות חברתית עובדת רק לעסקים קטנים?  

  בכלל לא! גם חברות ענק משתמשות בטכניקות האלו כדי לשמר את הקשר עם הקהל ולשפר את התדמית.

– כמה זמן לוקח לבנות אמינות חברתית?  

  זה תלוי, אבל עם אסטרטגיה טובה ועקבית תוך חודשים ספורים תראו תוצאות משמעותיות.

– איך להבדיל בין אמינות חברתית אמיתית לזוייפת?  

  התשובה היא שקיפות. הראו גם ביקורות פחות טובות, תנו ללקוחות לדבר בחופשיות – זה מעלה את האמינות הכוללת.

מה קורה כשמיישמים את זה נכון?

האמת היא שזה פשוט מרגש לראות איך קהל חדש מתחיל לחפש אותך, להפיץ את הבשורה ולהתחבר למותג שלך, רק בגלל שהאמינות החברתית שלך מובילה אותם לביטחון אמיתי. זה סוג של קסם שכולם רוצים, אבל רק מעטים יודעים לייצר נכון.

אז הנה סוד שלא כולם מספרים: אמינות חברתית היא לא רק מסר – היא חווית אמת, טבועה בכל נקודת מגע עם הלקוח. ותזכרו, כשיש לכם לקוחות שממליצים כמו באתר https://www.youhoo.co.il, אתם כבר לא צריכים למכור – הם עושים את זה עבורכם!

ענייני כלכלה פנאי תיירות
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מרחבים ריחניים: ניווט בין המורכבויות של מפיצי ריחות
רתימת כוח הריח בחללים מודרניים חורגת מעבר לבחירה של ארומה בלבד. חיוני כמו הניחוח עצמו, למכניקה של...
קרא עוד »
אוג 29, 2023
נהיגה בשכרות? זה לא משחק ילדים!
נהיגה בשכרות? זה לא משחק ילדים! נתפסתם נוהגים בשכרות? כמעט נתפסתם? הנה כמה דברים שאתם צריכים לדעת על...
קרא עוד »
אפר 25, 2021
קייטרינג לאזכרה בפתח תקווה
למרות שקייטרינג אולי אינו הדבר הראשון שעולה על הדעת בעתות צער, חברת קייטרינג מקומית מהימנה יכולה...
קרא עוד »
אוג 06, 2022