במפר – מה התפקיד האמיתי שלו
אחד הדברים הנפוצים בכבישים בארץ ובעולם, שאתם
וודאי מכירים, בין אם אתם בעלי רכב או משתמשים בתחבורה הציבורית, זה את 'פסי
ההאטה' המכונים בפי כולם 'במפרים'. קשה מאוד לחבב אותם, הם גורמים לנו להאט את
הנסיעה שזה אולי הדבר הכי שנוא על הנהג הישראלי, וכאשר אנחנו באוטובוס ולא תמיד
יכולים לשבת, הבמפר גורם לנו לטלטול ברחבי האוטובוס. אבל בדבר אחד גם השונאים הכי
גדולים של הבמפר יסכימו – הוא מציל חיים. הרכבים שועטים במהירות עצומה ואלמלא פסי
ההאטה מי יודע כמה הולכי רגל היו נוספים לסטטיסטיקה העצובה של תאונות הדרכים.
איפה מתאים
לשים במפרים?
את הפסי האטה של שרפים תוכלו למצוא במקומות רבים. אפשר לומר שכל מקום שישנו סכנה למשתמשי הדרך השונים, שימוש בבמפר על מנת להאט את קצב הנסיעה יכול להציל חיים, בין אם מדובר בכביש שמתעקל ושדה הראייה של הנהג מוגבל, או בכביש שסמוך לבתי ספר וגני ילדים ומצויים בו ילדים רבים במהלך היום, אך גם באזורים כמו חניונים פתוחים או סגורים או לפני פסי רכבת תוכלו למצוא לעיתים במפרים שנועדו להגן על הולכי הרגל.
מהם
סוגי הבמפרים הנפוצים?
כיום משתמשים בשני סוגי במפרים עיקריים:
- במפרים העשויים מפלסטיק: במפרים שעשויים מפלסטיק קשיח PPC, המגיעים במגוון גדלים וצורות, בהתאמה למהירות אותה רוצים להגביל את הנהגים בהתאם למקום הספציפי בו יהיה הבמפר, הם נחשבים לחזקים ביותר והם היחידים שמתאימים לאזורים בהם נעים כלי רכב כבדים כמו מפעלים ומחצבות.
- במפרים העשויים מגומי: במפרים שעשויים מגומי מחוזק, ההתקנה שלהם מהירה ויחסית פשוטה, והם מחוברים באמצעות ברגים למשטח שעליהם הם מונחים. באופן כללי פסי האטה העשויים גומי נחשבים לשקטים יותר לנהג כאשר הוא נוסע עליהם, אך חלשים יותר מאשר במפרים מפלסטיק.
אנשים חיפשו גם > צבעים מעכבי בעירה