פעילות לתשרי – רעיונות מומלצים להפעלות בנושא חגי תשרי

חגי תשרי אלו חגים שמכילים בתוכם הרבה מאוד מושגים, פרטים והלכות. לא פלא שפעילויות בנושא יכולות להיות עשירות ומגוונות מאוד. הבה ונראה אילו פעילויות במסגרת סדנאות להכרת חגי ישראל יכולות להיות קשורות לחגים אלו. כך נעצים את הערך של החגים בעיני הילדים, ונהנה אותם בפעילות אטרקטיבית ומלאת חוויות.

אילו פעילויות מתאימות בנושאי תשרי?

  • יצירת שופר בסוכות – שופר הוא תשמיש קדושה שימושי שממלא תפקיד חשוב מאוד בחגים שחלים בחודש תשרי. במיוחד בראש השנה שנקרא גם יום תרועה. ניצור שופר מקרניים של איל, ויחד נעבד את הקרן עד ליצירה מושלמת של שופר במראה אמיתי. נדגיש כי השופרות הללו אינם כשרים לברכה ולקיום המצווה.
  • יצירת קישוט לסוכה – חג הסוכות הינו חג שמח ומלא במצוות. את הסוכה עצמה אנחנו מקשטים באביזרים שונים. כמו שרשראות נורות, תמונות מעוצבות וכן הלאה. נוכל להכין תמונה יפה לנוי סוכה. 
  • ארבעת המינים – מצוות נטילת ארבעת המינים גם היא מביאה לנו רעיונות שונים לפעילויות שמתאימות לחגי תשרי. ניתן להכין מארז חגיגי לארבעת המינים. ללמוד על נטיעת הערבות וכן הלאה.
  • אקווריום – בראש השנה קיים מנהג מיוחד בו יוצאים לנחל או לכל מקור אחר של מים ומקיימים מנהג תשליך. יצירת אקווריום יכולה להיות מתאימה לחג זה, בהיותה מאפשרת לנו לדבר על המנהג, ולאפשר לכל אחד לארגן לעצמו מאגר מים מינימלי שיש בו גם דגים, להשלמת המנהג לפרטיו.
  • בנייה בעץ – נגרות הוא ענף שמעניין מאוד ילדים, במיוחד בנים. ניתן ללמוד על הלכות סוכה ולקיים פעילות מעשית של בניית סוכה על פי המובא במשניות סוכה. הסוכה שתיבנה יכולה לשמש כמודל שמסייע להפנים הלכות, ואף לפאר את הסוכה שלנו. כמו כן הפעילות מנחילה יכולות בסיסיים בנגרות.
Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
משרות הייטק ללא ניסיון – הדרך הבטוחה למצוא עבודה
כל אחד שרוצה למצוא משרות הייטק ללא ניסיון צריך להבין תחילה כי נדרש ממנו להפגין ידע והבנה שקשורים...
קרא עוד »
יול 14, 2021
ירידה במשקל עם הרבלייף – שותים שייק בריא בכל יום
השייק של הרבלייף, אשר מגיעה בחמישה טעמים ומכיל 219 קלוריות בלבד, יהפוך את הניסיון שלכם לרדת במשקל להרבה...
קרא עוד »
נוב 03, 2021
צילום קולינריה – טיפים והמלצות
צילום קולינרי הוא ז'אנר מיוחד המתמקד בלכידת היופי, המרקמים והטעמים של האוכל. בין אם אתה צלם מקצועי,...
קרא עוד »
יול 04, 2023