איך להתגבר על ביישנות – קורס דיבור מול קהל

ישנם אלו שמרגישים קצת יותר בנוח לדבר בישיבות עסקיות, ליזום שיחות עם אנשים שהם פגשו "ממש לפני דקה" וגם להוביל בנושאי שיחה מרתקים בדייטים רומנטיים. לצידם, ישנם אלו שקצת יותר ביישנים ומופנמים, כאשר לא אחת אותה ביישנות יכולה לעכב ולדכא יכולות וכישורים.

אם גם אתה מגדיר את עצמך כ"ביישן", דע כי לא מדובר על גזרה שאתה צריך להשלים איתה. בחיים המקצועיים והפרטיים, הביישנות יכולה המון פעמים לתפקד כמקל בגלגלים, כזה שתוקע, מתסכל ומונע ממך להתענג על טעם ההצלחה. האם ניתן להתגבר על ביישנות? כן! איך עושים את זה? 

כשהביישנות עולה איתך על הבמה להרצות לעמיתים העסקיים

איך הביישנות יכולה לעכב אותך? הדוגמא הקלאסית שניתן לתת היא דווקא מהחיים המקצועיים. המנהלים שלך רוצים להתגאות בך – כנכס אנושי ומקצועי. אתה מקבל פנייה להרצות בפני עובדים ממחלקות מקבילות, לחלוק את הידע המקצועי שלך וכך להעשיר אותם. כביישן, אתה מעט חושש, מאד נרתע ורק מקווה "לשרוד" את ההרצאה. 

הרצאה מצריכה ממך לעמוד מול קהל, ולדבר בשפת הגוף כמו גם בשפה המילולית. הבעיה היא שהמון פעמים ההתמקדות היא לא ב"מהו הערך המוסף שיש לי להביא להרצאה", אלא ב"מעניין מה יחשבו עליי והאם אהיה טוב". רגע לפני שאתה נופל אל אותו שיח פנימי מעכב, נסה לדבוק בשיח מעצים:

  • מה אני יכול לתת לקהל ואיך אוכל להעשיר אותו בידע שלי
  • מה אותו קהל רוצה לשמוע / צריך ממני
  • לא במקרה בחרו דווקא בי להרצות

הביישנות היא חלק ממך, היא לא מגדירה אותך

כשאתה מגדיר את עצמך כביישן ומשקיע במחשבה הזו משאבים, אתה משפיע גם על שפת הגוף שלך. כתוצאה מכך, דמותך כדובר תעוצב כמבויישת ומכונסת בתוך עצמה. כלומר, ישנו קשר ישיר בין מה שתחשוב ובין איך שתשקף כלפי קהל המאזינים. איך ניתן להתגבר על ביישנות? איך מתגברים על פחד במה, עם ההבנה והלמידה כי הגוף (שבשפתו בהחלט יכול להעיד על ביישנות), יכול להיות חבר, שותף אמיתי. 

הדבר הנפלא הוא שלא רק המחשבה משפיעה על הגוף, אלא שגם הגוף בעל השפעה דומה על המחשבה. במקום להתמקד בביישנות ובחשש שלך להיות דובר אל מול קהל של קולגות, התמקד על מחשבה אחרת, מעצימה. ללמוד להתגבר על ביישנות, זה ללמוד להשתמש בגוף בכדי לחזק הרגלים מקדמים, התנהגויות מעצימות ומיומנויות מטיבות (גם כשזה מרגיש לא ממש טבעי…).

לפרטים נוספים הכנסו לאתר: https://www.sharongidron.co.il/.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כל דגמי תמי 4 – סקירה
ברי המים של תמי 4 מוכרים כבר בכל בית בישראל. ברי מים אלה ניחנים בתכונות רבות, אשר מביאות רבים לרכוש...
קרא עוד »
אוק 22, 2020
פענוח מכשירי חשמל באיכות גבוהה: תובנות חיוניות נחשפו
בעולם ההומה של מכשירי חשמל, ההבחנה בין הפונקציונלי בלבד לבין היוצא דופן באמת יכולה להיות משימה לא...
קרא עוד »
פבר 13, 2024
איך יודעים כמה הכלב שלנו צריך לאכול?
גור הכלבים שהצטרף זה עתה לבית רוצה לאכול ואין מושג מאיפה ואיך להתחיל את ההאכלה במשך היום? האם להאכיל...
קרא עוד »
מרץ 27, 2022